"Het voelt niet alsof je leert"
“In mijn huidige functie ben ik verantwoordelijk voor de Duitse markt. De enige ervaring die ik met de Duitse taal had, was in de eerste en tweede klas, zo’n 18 jaar geleden. Om mijn functie zo goed mogelijk in te vullen, was het van noodzaak om Duits te leren. Iemand uit mijn netwerk wees mij op Das Büro-Duits voor bedrijven. Wat mij betreft meer dan een juiste keuze!
De trainingen waren zeer praktisch. Hierdoor voelt het niet alsof je aan het leren bent, maar meer trainen voor wanneer je de taal nodig hebt. In mijn geval was dat de klanten fysiek en telefonisch te woord kunnen staan.
De methodiek die we hiervoor gebruikten, werkte goed. Hierdoor kon ik naar Duitsland terwijl de cursus nog niet afgerond was.
Ik heb nu meer kennis van de Duitse markt, maar ook van de taal. Mijn actieve vocabulaire bestaat nu uit ongeveer 700-850 woorden. Hierdoor ben ik zelfverzekerd genoeg om mijn werk goed uit te kunnen voeren. Daarnaast is Frau Bischoff een uitstekende docent!"
Gerrit Baris, Trade Marketeer, Dekker Chrysanten
"Geen standaard Duitse training"
“Na 20 jaar in de hotellerie te hebben gewerkt, vond ik een hele leuke nieuwe baan bij ChaletsPlus. Doordat het bedrijf vakantiewoningen aanbiedt in Oostenrijk en ook veel Duitse klanten heeft, heb ik een andere woordenschat en niveau in duits nodig dan ik voorheen in de hotels gewend was.
Doordat dit jaar anders verloopt door het corona virus en ik de training net na de lockdown ben gestart, waren alle lessen online. Ik twijfelde eerst of dit wel voldoende begeleiding zou bieden.
Maar daar kan ik alleen maar volmondig ja op zeggen. Ik heb het niet als een belemmering ervaren en het voelde nog steeds als een persoonlijke begeleiding.
De training was geheel op mijn nieuwe werksituatie gericht en ook tijdens de bijeenkomsten gooide ik de planning nog wel eens door de war, door met een werksituatie te komen waar ik de week ervoor moeite mee had. Dat werd meteen flexibel en professioneel opgepakt om mij in die situaties de juiste woordenschat en grammatica te leren. Alles volledig gericht op mijn functie. Dat was dan ook voor mij het grootste pluspunt, want dit had geen standaard Duitse training mij in deze korte periode kunnen bieden.
Het heeft mij veel opgeleverd. Naast een verbeterde Duitse woordenschat en grammatica, heb ik meer vertrouwen gekregen om het ook in de praktijk toe te passen. Want, ondanks dat ik de woorden beheers, was het toch soms moeilijk om het samen met de grammatica in een gesprek goed toe te passen. Door de vele gesprekken en toch ook wel de nodige correcties heb ik daar meer vertrouwen in gekregen. Dank je wel!"
Simone van der Veen, Key Accountmanager, ChaletsPlus
"Meer kennis over de Duitse cultuur en taal"
“Om me te specialiseren in Sales voor de Duitse markt, mijn kennis over de Duitse cultuur en de taal te vergroten en om het Duits spreken en schrijven te optimaliseren, heb ik via Das Büro deelgenomen aan de training “Succesvolle Sales in het Duits”. De training werd met veel passie georganiseerd en begeleid.
Na de intensieve trainingen en twee verrassende en leerzame workshops kan ik zeker bevestigen dat mijn kennis is vergroot, ik zelfverzekerder ben in zowel Duits spreken als schrijven en mijn verkoopgesprekken met de Duitse partners hierdoor succesvoller zijn geworden. De trainingen hebben een duidelijke en gestructureerde opbouw en alle relevante thema’s komen aan bod. De begeleiding van Ruxshin is super en er worden veel handvaten gegeven die voor verkoopgesprekken van toepassing zijn. Ik ben trots op de training die ik heb gevolgd en kan Das Büro aan iedereen aanbevelen die zijn/haar Sales voor de Duitse markt wil verbeteren en om meer inzicht te krijgen in de Duitse cultuur.”
Maron Dekker, Accountmanger Support DACH, HotelSpecials
"Makkelijk in het Duits van gedachten wisselen"
“De aanleiding om een training Duits te volgen was mijn nieuwe functie waarbij ik in contact kom met Duitse klanten. In mijn opleiding heb ik minimaal Duits gehad. Ik heb de training als zeer praktisch en gestructureerd ervaren.
Ik kan nu een demonstratie van ons product ik het Duits geven en kan van gedachten wisselen met onze Duitse klanten.”
Richard van der Beek, Partner Service Manager, Hillstar Business Intelligence
"Relevante onderwerpen oefenen"
“Het programma heeft mijn verwachtingen overtroffen, ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van de leermethode. De training is intensief en toespitst op de onderwerpen waar je in je dagelijks werk mee te maken hebt, daardoor ben je niet alleen met de taal bezig maar train je ondertussen ook gespreks- en verkoopvaardigheden.
Opbouw en inhoud van de training zijn heel goed, ik heb voorheen al meerdere taalcursussen gedaan, deze springt daar in vele opzichten bovenuit. Ik vond de methode heel prettig, het werken vanuit de communicatie en onderwerpen die je in het werk nodig hebt. In combinatie met de praktische wijze waarop de grammatica op een zeer toegepaste manier is uitgelegd. Ik vond het steeds weer oefenen van de gesprekken over de relevante onderwerpen en de telefoongesprekken heel zinvol, langzaamaan maak je je de zinnen eigen en wordt het meer een automatisme.
Ik kan mij nu veel makkelijker in het Duits uitdrukken, zowel in gesprekken als per mail. Ik begrijp beter wat men tegen mij zegt.”
Corinne Schrauwen, International Salesmanager, Pastoe
"Een streepje voor bij de Duitse klanten"
“In mijn functie als Business Developer heb ik veel contact met Duitse klanten. Ik reis vaak naar Hamburg om ons product te presenteren en te bespreken. Doordat ik geen goed Duits sprak voelde ik me nooit professioneel genoeg in deze gesprekken en presentaties.
De training was gelukkig helemaal toegespitst op onze branche, mijn functie en mijn werkzaamheden. Hierdoor is mijn kennis van het Duits in korte tijd enorm toegenomen.
Ik spreek nu met veel meer zelfvertrouwen, heb een grote (vak)woordenschat en ik gebruik de taal met meer gemak. Daarom kan ik mijn gesprekken en presentaties ook in het Duits geven. Ik merk dat ik hierdoor een streepje voor heb bij mijn Duitse klanten! Daarnaast voel ik me veel professioneler in mijn gesprekken en presentaties."
Rik van Peperstraten, Business Developer, Fleet Cleaner BV
"Persoonlijk en praktisch, gericht op mijn eigen dagelijks gebruik"
“Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland zijn zakelijk een speerpunt voor mij. Je kunt er met Engels goed terecht, maar het is nog immer een groot voordeel als je Duits spreekt.
Ik heb de training als pragmatisch, persoonlijk en praktisch ervaren, gericht op mijn eigen dagelijks gebruik van de Duitse taal. Dat is mij heel goed bevallen.
De training heeft een goede nulmeting van mijn Duits opgeleverd, en aandacht voor fouten die ik onbewust maak. Daarnaast spreek ik nu met meer zelfvertrouwen en ga met veel plezier aan de slag."
Bert de Vries, Salesdirector, Experlogix
"Helemaal afgestemd op mijn werk"
“Ik heb deelgenomen aan deze training omdat ik bij mijn nieuwe baan veel contact heb met Duitse klanten, zowel telefonisch als via E-mail.
Ik heb de training als zeer leerzaam ervaren. De training was helemaal afgestemd op mijn werk, waardoor ik vooral dingen heb geleerd die ik in de praktijk daadwerkelijk nodig zal hebben.
Door de training kan ik nu zelfverzekerder telefoongesprekken in het Duits voeren. En ook het schrijven van E-mails gaat een stuk makkelijker."
Hanneke van der Beek, commercieel medewerker binnendienst, De Dozenhal
"De woordenschat vergroot"
“Ik heb deze training gevolgd om mijn Duitse verkoop en acquisitie gesprekken te verbeteren.
Ik heb de training zeer positief ervaren. Ruxshin is geduldig, kundig en heeft zeker ook humor. Het was een individuele training en ik heb mijn woordenschat enorm vergroot en kan nu met veel meer zelfvertrouwen een gesprek in het Duits aangaan. Ik kan iedereen die Duitse gesprekken met klanten moet voeren deze training zeker aanbevelen!"
Tony van Egmond, Accountmanager, Tuning Bloemenexport BV
"Een training met gastsprekers"
“Ik ben in mijn functie onder meer verantwoordelijk voor de Duitse handel en heb dagelijks contact met onze Duitse klanten.
Tijdens de individuele lessen konden we diep op mijn eigen vakgebied en de vaktermen ingaan en in de groep konden we van elkaar leren. E-mails die je regelmatig schrijft of telefoongesprekken die je dagelijks voert worden vaak herhaald en de fouten gaan er op die manier vanzelf uit.
Het was ook interessant om de verschillende gastsprekers te horen. Naast de taal was er ook veel aandacht voor de Duitse cultuur en geschiedenis. Dit helpt de verschillen tussen Nederland en Duitsland begrijpen.
Wat deze training mij vooral heeft opgeleverd, is het zelfvertrouwen dat ik gekregen heb tijdens het spreken met een Duitse klant. Daarnaast hoef ik nu niet meer lang na te denken tijdens het typen van een e-mail of het voeren van een gesprek. Klanten en Duitse contacten nemen mij serieuzer en ik kom professioneler over.“
Rik Hogeterp, Salesmanager, Farmel
"Online taal en cultuur"
“Ik heb de training gevolgd omdat ik als accountmanager van Salco bezig ben om met onze producten de Duitse markt op te gaan. Voor het contact met de Duitse klanten was een cursus gericht op onze branche meer dan welkom.
De training was intensief en prettig om te volgen, online konden we geconcentreerd werken en kregen we duidelijke uitleg en veel oefenmomenten. Inhoudelijk was de training volledig gericht op onze producten en onze branche.
Ik heb mijn woordenschat enorm vergroot. Vooral omdat we met de specifieke vaktermen hebben geoefend voel ik me nu veel zekerder en professioneler in mijn gesprekken en presentaties. Daarnaast ging het tijdens de training niet alleen om de woordenschat maar ook om de Duitse bedrijfscultuur. De training was daadwerkelijk toegespitst op mijn dagelijkse praktijk. Hierdoor sta ik nu veel sterker in mijn zakelijke gesprekken met de Duitse klanten.”
Joey de Haan, Accountmanager Salco BV Bedrijfsdeuren
"Ik spreek nu vlotter en maak minder fouten"
“Omdat ik voor ons bedrijf regelmatig onlinepresentaties voor Duitse prospects moet geven, leek het mij zinvol om mijn Duits op te halen. Het spreken lukte wel, maar ik was er niet tevreden over. Ik wilde heel graag vlotter - en met minder fouten – spreken! Mijn Duits was behoorlijk weggezakt, en dan vooral de spreekvaardigheid. Ik voelde me daardoor onzeker als ik met Duitse klanten sprak (vooral aan de telefoon en online).
Ik vond de lessen heel prettig en gestructureerd. De training was goed afgestemd op mijn niveau en op wat ik nodig had voor de presentaties/gesprekken. Ook vond ik het echt fijn dat ik één op één les had. Er was veel tijd voor vragen, voor de fouten die ik maakte en voor onze bedrijfsspecifieke termen. Ook de map/online oefeningen enz. waren goed van opzet.
Als ik nu bel/spreek en mail met klanten voel ik me zekerder en maak ik minder fouten. Ook vind ik het nu weer leuk om Duits te spreken!! Met de handvatten die ik nu heb kan ik goed uit de voeten en ook heel eenvoudig dingen nazoeken om zo fouten te voorkomen. Onze onlinepresentaties waren eigenlijk een noodoplossing i.v.m. de coronamaatregelen, maar zijn wat mij betreft een blijvertje!”
Dorien Mobach, Lead2Fix
"Online zeer effectief"
“Ons bedrijf is reeds actief op de Duitse markt en om de klanten nog beter van dienst te kunnen zijn wilde ik de (vak)taal beter beheersen. De training vond online plaats, dit heb ik als zeer prettig en effectief ervaren.
Ik heb nu na afloop van de training meer zelfvertrouwen om als volwaardig gesprekspartner de Duitse klant te woord te staan.”
Ted van der Laan, Manager Gaspack
"Direct resultaat"
“Eindelijk eens een taalcursus die niet uitgaat van een bedachte leermethode maar vanuit de specifieke behoefte binnen een bedrijf. Das Büro is met diverse afdelingen en kennisniveaus aan de slag gegaan en is er op een fantastische manier in geslaagd om iedereen die leerstof te geven waaraan behoefte was en direct resultaat mee kon worden behaald. De pragmatische en professionele benadering was een verademing!”
Arie van Vliet, directeur Gouda Vuurvast Services BV
"Engels is niet vanzelfsprekend."
“Vanwege onze toenemende activiteiten op de Duitse markt en mijn ervaring dat Engels niet vanzelfsprekend is, heb ik aan de training deelgenomen.
De training heeft veel resultaat opgeleverd, vooral de combinatie van individuele en groepstraining heb ik als zeer leerzaam en effectief ervaren. Ik heb in korte tijd mijn woordenschat enorm vergroot en kan onze introductie en presentatie nu moeiteloos houden. Onze klanten waarderen het dat ik de gesprekken in het Duits voer en ik merk dat de afstand tot de klant kleiner wordt, de inzet komt terug in het feit dat aanvragen sneller worden doorgestuurd. Het ijs is dankzij de training sneller gebroken!”
Thera Rietveld, Managing Director, Saco Groupair BV
"Beter en sneller meepraten en beslissen."
“Als Export Manager bezoek ik onze Duitstalige klanten regelmatig. Vóór de training moest ik vaak met handen en voeten naar woorden zoeken, een vlot gesprek is dan niet goed mogelijk.
Sinds de training ben ik zekerder en kan ik vlot en open een gesprek ingaan. Ik kan sneller en beter op managementniveau meepraten en beslissen en kan mijn medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de DACH landen makkelijker begeleiden. Opleiden en tijd investeren in opleiding loont altijd – met de grotere woordenschat kom ik professioneler over en voer ik de gesprekken met meer zekerheid!”
Diederik van Os, Export Manager, Cura Glass
"Een pragmatische en zeer gestructureerde aanpak."
“Ik heb aan de training deelgenomen omdat ik in mijn rol als Business Developer veelvuldig contact heb met Duitse organisaties. Ik heb de training als zeer goed ervaren, een pragmatische en zeer gestructureerde aanpak met veel herhaling en oefeningen. Mijn zakelijk Duits is aanzienlijk verbeterd. Ik kan me na de training veel beter uitdrukken in gesprekken en ook in e-mails.”
Robbert Jan Kooij, Oost NV Apeldoorn, Business Developer
"Echt een training op maat.
“Ik heb veel contacten met Duitse collega’s. Het is voor groot belang voor de gemeente Oost-Gelre om de contacten met Duitsland te verbeteren en te onderhouden. Mijn kennis van de Duitse taal was niet voldoende, met name het spreken schoot te kort om een professioneel gesprek te voeren. Ik heb de training bij Ruxshin Bischoff en Antoon Berentsen gevolgd en dit als zeer nuttig en praktijkgericht ervaren – echt een training op maat gegeven door vriendelijke en professionele trainers. Mijn kennis van het zakelijk Duits is in een korte en intensieve tijd enorm vooruitgegaan.”
Annette Bronsvoort, burgermeester gemeente Oost-Gelre
"Maatwerk voor de beleidsmedewerkers van de gemeente."
“De beleidsmedewerkers van onze gemeente hebben aangegeven dat zij een training Duits wilden volgen om zich op hun grensoverschrijdende contacten met de collega’s uit de Duitse grensgemeentes voor te kunnen bereiden. De training die ze volgden werd als bijzonder waardevol ervaren omdat de trainers, Ruxshin en Antoon, de focus wisten te leggen op precies die onderwerpen die voor ons als gemeente belangrijk zijn. De medewerkers konden hun zakelijke woordenschat in korte tijd enorm uitbreiden, spreken nu met meer zekerheid en kunnen zich professioneler uitdrukken. De aanpak en de werkwijze van beide trainers kan ik zeker aanbevelen, van de voorbereiding tot de afsluiting was de training zeer professioneel georganiseerd. Ik heb dit als bijzonder positief ervaren.”
Henny Luggenhorst, Hoofd HR, Gemeente Oost-Gelre
"Goed voorbereid naar de beurs."
“Ter voorbereiding op de toerismebeurs in Berlijn hebben wij met 4 collega’s een training gevolgd om de gesprekken met de Duitse touroperators goed te kunnen voeren. Ik heb de training als zeer prettig ervaren, we hebben veel geleerd in korte tijd. De opzet is zeer doelgericht en de kennis die je opdoet is daarom direct toepasbaar, een zeer leerzame training. Ik ga nu zelfverzekerd de beurs tegemoet en we kunnen het museum professioneel vertegenwoordigen. Vielen Dank!”
Carla Marcus, Marketing & Communicatie, Nationaal Militair Museum
"Geen angst meer."
“De Taaltraining Zakelijk Duits is een zeer praktisch en toepasbare training. De opbouw is zeer gestructureerd en duidelijk. Tijdens de bijeenkomsten worden “Redemittel” uitgewerkt die toegespitst zijn op de eigen dagelijkse praktijk en direct bruikbaar zijn.
Ruxshin heb ik ervaren als een dame die de kennis helder, toepasbaar en overzichtelijk kan overbrengen zonder te belasten met een overdaad aan grammatica regels. Dankzij haar ben ik van mijn angst af Duitse klanten te woord te staan”.
Nicolle Pas, Verkoop binnendienst, Goossens wonen & slapen
"Professionele aanpak, sterk in maatwerk."
“Een hele professionele aanpak, sterk in maatwerk en een plezierige persoonlijkheid, waarbij mensen zich snel vertrouwd voelen en dus werkelijk durven te leren.”
Yvonne Rooms, Manager Human Resource bij Frans Beekwilder BV, Amsterdam
"Volledig toegespitst op mijn werkzaamheden."
“Wij zijn op dit moment bezig met een uitbreiding van onze bedrijfsactiviteiten op de Duitse markt. Ik heb daarom een training van meerdere weken gevolgd die ik als zeer positief en uiterst nuttig heb ervaren. De methodiek en de wijze van lesgeven zijn zeer sterke punten. De volledige toespitsing op mijn werkzaamheden was indrukkwekkend. Mijn Duits is in woord en geschrift duidelijk verbeterd. De hulpmiddelen voor het schrijven van e-mails zijn in de praktijk zeer waardevol. Daarnaast zijn de aangeboden methodes een grote steun om de kennis bij te houden en uit te breiden.”
Arjan Teunissen, marketeer/verkoop, Zorge Industries BV
"Focus op de context."
“Ik heb gedurende een aantal weken een intensieve cursus Zakelijk Duits gevolgd bij mevrouw Bischoff. Wat zo fijn was bij haar cursus was dat we ons tijdens de lessen focusten op de context. Mijn functioneren als project manager op locatie in Duitsland heeft hier zo veel baat bij gehad. Mevrouw Bischoff is secuur, haar cursusmateriaal is zeer nuttig en haar huiswerkopdrachten boden mij veel soelaas.”
Jurre Janssen, Project Manager World Press Photo, Amsterdam