Contact

Zakelijk Duits 

Voor wie?

Nederlandse bedrijven en organisaties met medewerkers die regelmatig Duits moeten spreken.

Dit zijn de professionals met wie das Büro werkt

De klanten van das Büro zijn Nederlandse bedrijven en organisaties die zich richten op de Duitse markt,
zowel in de proces- en productie- als maakindustrie. Sommige bedrijven hebben hun hoofdkantoor in Duitsland, andere werken met een Duitse handelsagent.

De medewerkers zijn professionals en vooral werkzaam in de verkoop,
bijvoorbeeld als salesmedewerker of accountmanager in binnen- of buitendienst. Een aantal van hen is verantwoordelijk voor marketing of de financiële administratie.

Wat ze gemeen hebben is dat ze regelmatig Duits moeten spreken
met hun Duitse klanten. Bijvoorbeeld aan de telefoon, op een beurs of tijdens een bezoek aan Duitse relaties. 

Ze praten over commerciële zaken
met hun Duitse klanten: bestellingen, leveringen, klachten, prijzen en betalingen. Het product of de dienst zelf komt aan bod, en natuurlijk de kwaliteit van het materiaal. 

Of ze voeren strategische gesprekken
over omzet en ontwikkelingen. Ze onderhouden contact met collega’s of het management van het hoofdkantoor. Vaak moeten ze de Duitse agent of de Duitse medewerkers begeleiden of aansturen. En soms hebben ze contact met Duitse leveranciers.

Ook onderhouden ze informele contacten
met hun Duitse klanten. Bijvoorbeeld tijdens een lunch of meeting, waarbij er over ditjes en datjes wordt gesproken.

Dit willen mijn klanten

Ze zijn op zoek naar een praktische manier om zakelijk Duits te leren.  
Ze hoeven geen schoolse cursus. Wel een training voor kantoor en werkvloer met focus op bedrijf, product en specifieke werkzaamheden van de medewerkers.
Ze vinden het belangrijk om hun klanten goed te helpen. Want ze weten dat klanttevredenheid belangrijk is voor de omzet van het bedrijf. En dat vlot Duits spreken een voorwaarde is hiervoor. Ze willen niet steeds hoeven denken: ‘Ik hoop dan maar dat ze mij goed begrijpt.’
Ze willen hun werk óók in het Duits goed doen.  Als echte professionals kennen ze hun vak, de markt en de actuele ontwikkelingen. Ze stellen hoge eisen: Ze willen Duits spreken op het niveau dat bij hun functie en werkzaamheden past.
Mijn klanten willen zeker weten dat wat ze zeggen ook echt klopt. Vaak kunnen ze wel goed Duits verstaan maar vinden ze Duits spreken moeilijk. Hun middelbare schoolduits is weggezakt. Nu lopen ze ertegenaan dat ze fouten maken en lang naar woorden moeten zoeken.
Ze willen vragen van hun klanten goed beantwoorden. Ze vinden het vervelend wanneer ze in een gesprek vaak meer bezig zijn met zinsopbouw dan met de vraag van de klant. Want zo missen ze verkoopkansen.
Daarom willen ze hun (vak)woordenschat uitbreiden. Dan kunnen ze dieper ingaan op zakelijke thema’s en goed reageren op vragen over kwaliteit of technische toepassingen en klachten. Ze willen erop kunnen vertrouwen dat ze de juiste woorden correct gebruiken.
En ze willen zich vooral op hun gemak voelen tijdens zakelijke smalltalk.  
Ze weten dat dat belangrijk is voor het onderhouden van goede en duurzame contacten met Duitse relaties.

Neem gerust contact op

Ich freue mich auf Ihren Anruf! 020-48 60 481
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op. Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Bedrijven die trainingen bij Das Büro hebben gevolgd:

brochure Succesvolle Sales
Brochure

Succesvolle Sales in het Duits! 

Een taal- en cultuurprogramma op maat voor accountmanagers en salesmedewerkers die hun Duitse klanten net zo professioneel willen helpen dan hun Nederlandse klanten.

Maak kennis met het volledige programma.
Download gratis

Wil je meer weten over de maatwerkaanpak van Das Büro?

                                                                                              Ruxshin Bischoff

Ik maak graag een afspraak met je.

Of kijk of ons trainingsaanbod aansluit bij jouw vraag. 

Wil je eerst advies?
Neem gerust contact op. Je kunt bellen of een mail sturen. We gaan na welk programma daadwerkelijk aansluit bij je vraag en we kijken of het echt de beste oplossing voor je is.
Bel direct:  020-4860481
Mail direct: info@duitsvoorbedrijven.nl
Als je wilt, nemen wij contact op met je.
Ja, ik wil overleggen
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op. Als het kan reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Gratis e-book

Meld je aan voor de leukste nieuwsbrief over zakelijk Duits leren en ontvang dit e-book met 10 taaltips die je meteen kunt gebruiken. 

Je ontvangt dan regelmatig waardevolle tips, gratis tools, checklists en achtergrondinformatie over zakelijk Duits leren zodat je je Duits snel op een hoger niveau kunt brengen!
E-book Kurzum!
Copyright 2022 | Powered by Customerscope 
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram