Contact

Sta sterk in zakelijk Duits! 

Meer inzicht in de Duitse zakelijke cultuur

Weten waarom je Duitse gesprekspartner doet zoals hij of zij doet, is een belangrijke factor voor het verkoopsucces. Toch zijn veel verkopers zich hier niet van bewust.

Meer inzicht in de Duitse zakelijke cultuur

Een seminar over het soepel overbruggen van cultuurverschillen bij het zakendoen met Duitsland

Vergroot je kennis over zakelijke cultuurverschillen.
Ontdek hoe je je Duitse klant zo goed mogelijk helpt.
Verwerf kennis over de Duitse bedrijfscultuur.
Leer hoe je het product 'op Duitse wijze' positioneert.
Leer hoe je het rendement in de Duitse gesprekken kunt verhogen.

Voorkom onzekerheid in verkoopgesprekken door inzicht in zakelijke cultuurverschillen

Salesprofessionals staan in gesprekken met Duitse klanten soms met hun mond vol tanden. Want hij of zij reageert vaak nét even anders dan je gewend bent in Nederland. Bijvoorbeeld wanneer je een afspraak wilt maken of uw klant aanspreekt op een manier die blijkbaar niet gepast is.

Daardoor vallen er ongemakkelijke stiltes en blijft het contact vaak oppervlakkig. Dat maakt dat je je onzeker voelt in je optreden en je product of dienst minder zelfbewust presenteert dan je zou willen.

Kennis van Duitsland en zijn bedrijfscultuur zorgt ervoor dat je met vertrouwen het gesprek aangaat met je Duitse klanten. Je weet wat er van je wordt verwacht, legt op de juiste manier contact en benadrukt in je presentaties precies die zaken die voor de Duitse klanten het allerbelangrijkst zijn.

Met deze resultaten keer je terug naar je werk:

Je bent beter voorbereid op gesprekken met Duitse klanten en kunt je gedrag en woorden aanpassen aan de situatie.
Je voelt je zekerder in discussies en onderhandelingen omdat je weet wat je gesprekspartner belangrijk vindt.
Je voorkomt stereotypering: kennis en inzicht van de Duitse cultuur leidt er ook toe dat je meer oog hebt voor individuele verschillen.
Je leert veel over Duitsland (maar ook over Nederland) en kunt inschatten wat de beste manier is om je Duitse klant te helpen, de relatie goed te onderhouden en meer omzet te maken.

Neem gerust contact op

Ich freue mich auf Ihren Anruf!   020-48 60 481
Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Nederlanders en Duitsers doen ánders zaken

Ook al zijn Duitsers onze naaste buren en sparringpartners in de EU, er is een wereld van verschil in bedrijfscultuur. Zeker in het verkoopproces. Een Duitse ondernemer heeft vaak heel andere prioriteiten dan een Nederlandse. Wanneer je klantgericht én verkoopgericht wilt werken, is het belangrijk dat je de verschillen (er)kent tussen jezelf en je gesprekspartners.

Veel verkopers gaan als ze in Duitsland verkopen hetzelfde te werk als ze in Nederland zouden doen. Ze benaderen de Duitse klant op dezelfde manier als een Nederlandse en zijn vervolgens verbaasd dat die klant anders reageert dan ze verwachtten.

In Nederland zijn we bijvoorbeeld gewend om eerst een persoonlijke relatie op te bouwen met onze klanten. Voor een Duitser speelt dat een minder belangrijke rol. Of een klant wel of niet van je koopt, hangt niet per sé af van de relatie tussen jullie.

Bent je goed voorbereid, is de presentatie op de actuele stand en kloppen de cijfers? Of ga je louter even kennis maken? ‘Dat zien we dan wel,’ is een houding die Duitsers niet goed begrijpen en zeker niet waarderen.

Zeg je Herr Dr. of Herr Prof.?

Salesprofessionals komen op de Duitse markt onvermijdelijk cultuurverschillen tegen waarvan ze niet direct weten hoe ze er het beste mee omgaan.

Hoe ga ik om met de hiërarchie in Duitse bedrijven?
Waarom zijn certificaten en stempels zo belangrijk?
Hoe positioneer ik als verkoper mijn product: op prijs of kwaliteit?
Waarom vinden Duitsers titels toch zo belangrijk?
Waarom spreken we eigenlijk geen Engels in het verkoopgesprek?
Waarom reageert een Duitse klant zo gereserveerd op mijn smalltalk?
brochure Succesvolle Sales
Brochure

Succesvolle Sales in het Duits! 

Een taal- en cultuurprogramma op maat voor accountmanagers en salesmedewerkers die hun Duitse klanten net zo professioneel willen helpen dan hun Nederlandse klanten.

Maak kennis met het volledige programma.
Download gratis

Effectief onderhandelen en verkopen in Duitsland

Weten wat je moet doen en zeggen tegen je Duitse klant, én wanneer, is doorslaggevend voor zakelijk succes in Duitsland. Het seminar Meer inzicht in de Duitse zakelijke cultuur stelt je in staat een goede en professionele indruk te maken bij je (toekomstige) klanten.

Dit ga je leren in de workshop over het zaken doen in Duitsland

Het eendaagse seminar is gericht op het snel eigen maken van gedegen basiskennis over de Duitse zakelijke cultuur. In een kleine stimulerende groep, met individuele aandacht voor alle deelnemers en ruimte voor specifieke vragen en cases uit jouw branche.

Je verkent de zakelijke cultuurverschillen en krijgt begrip voor de diversiteit.
Je reflecteert op de Nederlandse manier van zakendoen.
Je ontdekt wat je moet doen om je Duitse klanten goed te helpen
Je krijgt inzicht in de hiërarchie bij Duitse bedrijven en leert hoe je hiermee omgaat.
Je leert hoe je je product het beste positioneert bij je Duitse klant.
Ja, ik wil vrijblijvend kennismaken

Concreet ziet de workshop er zo uit:

1 bijeenkomst 
Deze bijeenkomst geeft je informatie over achtergrond, geschidenis en cultuur van Duitsland. Er is ruimte voor vragen en opmerkingen. Je oefent en bespreekt de case studies in de groep en met de trainer.
Locatie
Op dit moment vindt de workshop online plaats.
Voertaal
De voertaal is Duits. Enige kennis van het Duits is voorwaarde om deel te nemen. Neem bij twijfel contact op.

Wil je overleggen of de cultuurworkshop aansluit bij jouw vraag?

                                   Ruxshin Bischoff

Ik maak graag een afspraak met je.

Neem gerust contact op. Je kunt bellen of een mail sturen. 
We gaan na of de workshop daadwerkelijk aansluit bij je vraag.
Bel direct: 020-4860481

Als je wilt, nemen wij contact op met jou.
Ja, ik wil overleggen
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op. Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Gratis e-book

Zo zorg je ervoor dat je in de agenda van je Duitse klant komt.
Je ontvangt als bonus regelmatig waardevolle tips en adviezen over zakelijk Duits leren.
Copyright 2021 | Powered by Customerscope 
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram