Contact

Zakelijk Duits 

Succesvolle Sales in het Duits!

Een intensief taalprogramma voor salesmedewerkers en accountmanagers die willen excelleren als verkopers op de Duitse markt.

Succesvolle Sales in het Duits!

Beter Duits spreken voor verkopers (zonder vermoeiende Duitse rijtjes)

Wil jij met Duitse klanten net zo goed contact hebben als met Nederlandse?  Wil je ook in het Duits zelfverzekerd reageren op klantvragen?  
Zodat je geen Engels meer tegen ze hoeft te praten? (Je weet immers dat dat niet goed overkomt.) 

Succesvolle Sales in het Duits! is een intensieve taaltraining zakelijk Duits voor verkopers, sales- en accountmanagers die zeker willen weten dat wat ze zeggen ook echt klopt, zodat zij hun Duitse klanten goed kunnen helpen.

Heb je regelmatig contact met Duitse relaties? Dan herken je vast een of meer van deze uitspraken:

Tijdens een gesprek ben je meer bezig met de taal dan met de vraag van de klant.
Je twijfelt of wat je zegt echt wel klopt – je hebt al zo lang geen Duits meer gesproken.
Als je een vraag of klacht krijgt, kun je daar niet goed op reageren. Je kunt niet diep op de behoefte van de klant ingaan.
Je weet dat het in Duitsland soms net even anders gaat. Maar je weet niet precies waar je op moet letten.
Het is je taak om relaties te onderhouden. Maar als het over iets anders gaat dan het werk, sta je met je mond vol tanden.
Je (vak)woordenschat is klein. Daardoor moet je (te) lang naar de juiste woorden zoeken en over de zinsopbouw nadenken. Ook het schrijven van e-mails kost je veel tijd.
Duits verstaan is niet zo’n probleem voor je, maar in het Duits terugpraten is lastig.

Neem gerust contact op

Ich freue mich auf Ihren Anruf!   020-48 60 481
Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Waarom zoveel Nederlandse werknemers tegen dit soort problemen aanlopen

Het is heel begrijpelijk dat jij en zoveel collega’s hiermee worstelen. Er is namelijk een groot verschil tussen schoolduits en zakelijk Duits.
Vaak is het al even geleden dat je op school Duits leerde. Je verstaat de meeste woorden nog wel maar kunt niet (meer) actief in het Duits praten.

Zakelijk Duits lijkt in de verste verte niet op schoolduits.  
Vroeger ging het vooral om grammatica en rijtjes leren. Maar zakelijk Duits – dus overtuigende communicatie met Duitse klanten - heeft niets te maken met de lidwoorden der, die en das. Wel met de oprechte wil om contact te maken met je gesprekspartner, rekening houden met zijn voorkeuren en inspelen op zijn behoeftes. 

Zakelijk Duits is een ándere taal.  
Duits spreken met klanten is een taal die je niet op school hebt geleerd. Praten over onderwerpen als verkoop, acquisitie en het onderhouden van klantcontacten heb je niet meegekregen van school. Er was geen vak ‘Hoe overtuig ik mijn Duitse prospect van de voordelen van product X’. Laat staan dat je in het Duits leerde onderhandelen over prijzen en contracten of het afhandelen van klachten.

En het Duits dat je op de camping hebt opgestoken?  
Ik kan er kort over zijn: met louter praatjes over het weer haal je geen succesvolle deals binnen.

Op je gemak een succesvol gesprek voeren met een Duitse klant

In Succesvolle Sales in het Duits! leren sales- en accountmanagers en teamleiders van verkoopteams hoe ze vlot en ontspannen een gesprek met een Duitse klant voeren. Ze ontwikkelen een grote professionele en functiespecifieke woordenschat die ze met zelfvertrouwen gebruiken.

Wat kan het trainingsprogramma je opleveren

Je bent gefocust op het gesprek en luistert daadwerkelijk naar de vraag van je klant. Je wordt niet meer afgeleleid doordat je moet  nadenken over de juiste zinsopbouw.
Je voert je gesprekken zelfverzekerd. Na het programma is je (vak)woordenschat zo groot dat je snel over de juiste woorden beschikt.
Je kunt ook aan langere gesprekken deelnemen die diep op een onderwerp ingaan.
Je profileert je als professional. Je leert Duits op het niveau van jouw functie en rol binnen het bedrijf. Je (technische) product- en bedrijfskennis weet je te ‘vertalen’ naar het Duits.
Je perfectioneert je gesprekken. Tijdens de training krijg je feedback op fouten zodat je zeker weet dat wat je zegt ook echt klopt.
brochure Succesvolle Sales
Brochure

Succesvolle Sales in het Duits! 

Een taal- en cultuurprogramma op maat voor accountmanagers en salesmedewerkers die hun Duitse klanten net zo professioneel willen helpen dan hun Nederlandse klanten.

Maak kennis met het volledige programma.
Download gratis

Waar gaat de training Succesvolle Sales in het Duits over! 

Succesvolle Sales in het Duits! is een taal- en cultuurprogramma voor verkopers. De inhoud van de training hangt af van de onderwerpen die bij het werk van een verkoper horen.
Hoe je in correct Duits afspraken maakt, zodat elk nieuw contact een soepele start kent. En jij bestaande contacten vriendelijk bejegent.
Hoe je de behoeftes van je klant achterhaalt door de juiste vragen te stellen. Je leert hiervoor de juiste woorden te gebruiken waarmee je ook echt op de situatie van de klant kunt ingaan.
Hoe je met zelfvertrouwen het orderproces aan je klant uitlegt, zodat hij het meteen begrijpt en er geen misverstanden ontstaan over bestellingen, leveringen en betalingen.
Hoe je met gemak spreekt over prijzen, aanbiedingen en contracten, net zoals je in het Nederlands doet. Hierdoor laat jij je zien als professional.
Hoe je in conflicten de juiste argumenten in het Duits benoemt, zodat je sterk staat als je moet ingaan op bezwaren en klachten.
Hoe je zakelijke cultuurverschillen meteen ziet en begrijpt, zodat je een overwogen beslissing kunt nemen of je er wel of niet op in wilt gaan.
Hoe je door kennis van de Duitse zakelijke cultuur voorbij kunt gaan aan stereotype labels, zodat je relaties niet onder druk komen te staan.

De training wordt op maat afgestemd

De inhoud hangt ook van de specifieke aard van het vakgebied en de branche van deelnemers. Succesvolle Sales in het Duits! is een trainingsprogramma op maat.

Bij het bepalen van de inhoud kijken we onder meer naar:
Welk product of dienst je bedrijf biedt.
Voordelen, specificaties en bijzonderheden ervan.
Hoe je jouw product of dienst op de juiste manier positioneert.
Met welke argumenten je klanten van de kwaliteit ervan overtuigt.
Bijzonderheden in het productieproces.
Certificeringen, normeringen en cijfers.
Relevante ontwikkelingen in de markt.

Op je gemak een succesvol gesprek voeren met een Duitse klant

In Succesvolle Sales in het Duits! leren sales- en accountmanagers en teamleiders van verkoopteams hoe ze vlot en ontspannen een gesprek met een Duitse klant voeren. Ze ontwikkelen een grote professionele en functiespecifieke woordenschat die ze met zelfvertrouwen gebruiken.
Dan kun je echt naar je klant luisteren – 
en word je niet meer overmand door twijfels over woorden of zinsopbouw. Je beantwoordt vragen, bespreekt oplossingen en voert gedetailleerde gesprekken. Je houdt vlekkeloze presentaties en handelt klachten professioneel af. 
Je voelt je zeker omdat je weet dat wat je zegt ook echt klopt. 
En je kunt je beter focussen op de inhoud van het gesprek, de vragen van de klant of je presentatie.
Een enkel foutje brengt je niet van je stuk. Want je leert er elke keer weer van. 
Communicatie heeft immers niets te maken met correct spreken. Wel met begrip voor elkaars positie.
Je kunt je klanten alles rustig uitleggen
net zoals je bij Nederlandse klanten doet. Zonder dat jij naar woorden hoeft te zoeken en zij je zinnen gaan afmaken. Je kunt – ook in het Duits – laten zien dat je weet waarover je het hebt.
Je gaat met een Duitse klant net zo makkelijk om als met een Nederlandse.
Je praat mee en gaat grondig in op het onderwerp. Je bouwt daadwerkelijk aan de relatie.

Je hebt een paar belangrijke zaken nodig voor het voeren van succesvolle Duitse verkoopgesprekken.

Met een grotere woordenschat praat je al snel een stuk makkelijker. Het is dan wel belangrijk dat je de juiste woorden leert (je kunt immers niet een heel woordenboek uit je hoofd leren). De focus moet liggen op inhoud van de gesprekken die jij voert en de mails die jij schrijft. Waar gaan die gesprekken over? Welke onderwerpen bespreek jij? Wat is in jouw branche belangrijk? 

Een taal leren betekent ook dat je herhaling en oefening nodig hebt. Je moet het gebruik van de taal automatiseren. Dat doe je door veel te oefenen en te herhalen. Net als topsporters.

Feedback verwerken is heel belangrijk. Oefenen is goed, maar je moet wel het goede oefenen. Daarom is persoonlijke feedback van een trainer zo waardevol. Wanneer je die gestructureerd verwerkt, gaat je Duits in sprongen vooruit.

Je hebt tijd nodig én je eigen werkvloer of kantoor. Want dat is de plek waar je nieuwe kennis toetst in de praktijk. Alleen zo leer je met duurzaam resultaat, zodat je er ook in de komende jaren profijt van hebt. 

Het is niet de grammatica die het ‘m doet! Grammatica is slechts een systeem dat we met elkaar hebben afgesproken. Het geeft structuur aan taal, maar geen betekenis. Je hebt het dus wel nodig, maar het gaat er vooral om wat je ermee doet. Voor zakelijk Duits heb je dus geen saaie grammaticarijtjes nodig.

Zij gingen je voor

"Een intensieve training met gastsprekers."

Rik Hogeterp, Salesmanager
Farmel
“Tijdens de individuele lessen konden we diep op mijn eigen vakgebied en de vaktermen ingaan en in de groep konden we van elkaar leren. E-mails die je regelmatig schrijft of telefoongesprekken die je dagelijks voert worden vaak herhaald en de fouten gaan er op die manier vanzelf uit.
Het was ook interessant om de verschillende gastsprekers te horen. Naast de taal was er ook veel aandacht voor de Duitse cultuur en geschiedenis. Dit helpt de verschillen tussen Nederland en Duitsland begrijpen.

Wat deze training mij vooral heeft opgeleverd, is het zelfvertrouwen dat ik gekregen heb tijdens het spreken met een Duitse klant. Daarnaast hoef ik nu niet meer lang na te denken tijdens het typen van een e-mail of het voeren van een gesprek. Klanten en Duitse contacten nemen mij serieuzer en ik kom professioneler over.“

"Het programma heeft mijn verwachtingen overtroffen."

Corinne Schrauwen, International Sales Pastoe
“Het programma heeft mijn verwachtingen overtroffen, ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van de leermethode. De training is intensief en toespitst op de onderwerpen waar je in je dagelijks werk mee te maken hebt, daardoor ben je niet alleen met de taal bezig maar train je ondertussen ook gespreks- en verkoopvaardigheden.

De methode is heel prettig, het werken vanuit de communicatie en onderwerpen die je in het werk nodig hebt. In combinatie met de praktische wijze waarop de grammatica op een zeer toegepaste manier is uitgelegd.”

"Een intensieve training met twee verrassende workshops."

Maron Dekker, Accountmanager Support DACH, HotelSpecials
“Na de intensieve trainingen en twee verrassende en leerzame workshops kan ik zeker bevestigen dat mijn kennis is vergroot, ik zelfverzekerder ben in zowel Duits spreken als schrijven en mijn verkoopgesprekken met de Duitse partners hierdoor succesvoller zijn geworden.

De trainingen hebben een duidelijke en gestructureerde opbouw en alle relevante thema’s komen aan bod. De begeleiding van Ruxshin is super en er worden veel handvaten gegeven die voor verkoopgesprekken van toepassing zijn."

Wil je overleggen of Succesvolle Sales in het Duits! aansluit bij jouw situatie?

                                                                                              Ruxshin Bischoff

Ik maak graag een afspraak met je.

Neem gerust contact op. Je kunt bellen of een mail sturen. 
We gaan na of het programma daadwerkelijk aansluit bij je vraag en we kijken of het echt de beste oplossing voor je is.
Bel direct: 020-4860481

Als je wilt, nemen wij contact op met jou.
Ja, ik wil overleggen
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op. Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Gratis e-book

Zo zorg je ervoor dat je in de agenda van je Duitse klant komt.
Je ontvangt als bonus regelmatig waardevolle tips en adviezen over zakelijk Duits leren.
Copyright 2021 | Powered by Customerscope 
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram