Contact

Zakelijk Duits 

Commercieel Duits voor de binnendienst!

Online taaltraining zakelijk Duits voor als je makkelijker met klanten wilt mailen en telefoneren .

Commercieel Duits voor de medewerkers binnendienst!

Vloeiend in zakelijk Duits voor een effectieve binnendienst.

Je werkt als salesassistent of administratief medewerker verkoop. Je spreekt regelmatig Duitse klanten of leveranciers en wilt hen ook in het Duits goed en klantvriendelijk te woord kunnen staan.

Commercieel Duits voor medewerkers binnendienst is een online training, speciaal voor salesmedewerkers, verkopers en salesassistenten in de binnendienst. Ze willen hun (telefoon)gesprekken met Duitse klanten beter en met meer gemak voeren omdat zij weten hoe belangrijk het is om hen in het Duits te woord te staan. Zowel telefonisch en per mail, als in live gesprekken.
De training is bedoeld voor beginners én voor medewerkers die hun kennis willen opfrissen.

Heb je regelmatig contact met Duitse klanten? Dan herken je vast een of meer van deze uitspraken:

Je moet (te) lang zoeken naar woorden en nadenken over de opbouw van je Duitse zinnen.
Je bent onzeker of de klant wel begrijpt wat je bedoelt.
Verstaan is niet zo’n probleem maar je vindt het vervelend dat je niet makkelijk kan terugpraten.
Je weet überhaupt niet zeker of het wel klopt wat je zegt.
Je bent vaak meer met de woorden en de taal bezig dan met het probleem of de vraag van je klant.

Neem gerust contact op

Ich freue mich auf Ihren Anruf!   020-48 60 481
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Duitse klanten vakkundig te woord staan

Als contact met Duitse klanten bij je werk hoort, wil je dat ook graag goed doen. Makkelijk op de juiste woorden komen en vertrouwen in wat je zegt, hoort daarbij. Want je wilt klachten netjes afhandelen en bellers vlot doorverwijzen naar een collega.

En omdat het in Duitsland soms nét even anders gaat, wil je ook weten waar je op moet letten in de communicatie. Zodat het ook echt klantvriendelijk is wat je zegt en mailt. En je – net als in het Nederlands – niet zo hoeft na te denken over de taal.

Schoolduits is niet genoeg voor je huidige werk

Je hebt op de middelbare school Duits geleerd. Die kennis is roestig geworden. Nu versta je wel wat je Duitse klant zegt. Maar je kunt hem geen antwoord geven omdat de juiste woorden niet bij je opkomen.

Het Duits dat jij vroeger hebt leren spreken en schrijven schiet tekort in de zakelijke contacten die je nu hebt. Die vergen een specifieke zakelijke woordenschat, met termen en uitdrukkingen uit jouw branche.

Hoe zou het zijn als je niet meer naar woorden hoeft te zoeken?

Dan kun je je op het werk en de klant concentreren, en laten zien dat je weet waar je het over hebt. Bestellingen en orders afhandelen, leveringen en levertijden bespreken en daarbij ook de juiste vragen stellen: het gaat je allemaal vlot af. 
Je voelt je zeker omdat je weet dat wat je zegt daadwerkelijk klópt. Daardoor kun je je focussen op de inhoud van het gesprek en de vragen van je klant. En je kunt de Duitse klant op een professionele manier uitleg geven. Je voert je gesprekken op de manier die bij je functie past. 
Misschien maak je nog steeds fouten, maar dat is niet erg. Communicatie heeft niets te maken met 100% correct spreken. Je probeert zo correct mogelijk te spreken en de meest voorkomende fouten te voorkomen. Maar nu leg je de focus op je zakelijke woordenschat en passende formuleringen zodat je je écht contact met je klant maakt. 

Wat heb je wél nodig om je werk goed te doen

Zakelijke (vak)woordenschat die ervoor zorgt dat jij je flexibel en specifiek kunt uitdrukken. Het is dan wel belangrijk dat je de juiste woorden leert (je kunt immers geen woordenboek leren). De focus moet liggen op de gesprekken die je voert en mails die je schrijft. Voer je gesprekken over bestellingen, prijzen of voorraden?

Herhaling en oefening zodat je het gebruik van de Duitse taal automatiseert en er niet meer bij hoeft na te denken. En ook: gerichte feedback verwerken zodat je geen fouten meer kopieert van collega’s.

De praktijk van de werkvloer voor een duurzaam resultaat: het is belangrijk dat je dat wat je leert meteen in de praktijk gebruikt. Reageert je Duitse relatie er goed op? Wat ontbreekt er nog? Bijsturen en verbeteren van je kennis is nodig, anders blijft het bij louter theoretische kennis.

Duits voor medewerkers binnendienst: wat gaan we doen?

In de online taalcursus Duits voor medewerkers binnendienst leer je alles wat je nodig hebt voor een soepele communicatie met je Duitse klanten, zowel per mail en telefoon, als in live gesprekken.

Tijdens de training spreken we alleen Duits. Dus je wordt ondergedompeld in de taal en traint meteen je luistervaardigheid. We bespreken alleen zinnen en woorden die je écht nodig hebt.

We oefenen relevante commerciële zakelijke gesprekken voor verkopers, salesassistenten en medewerkers in de binnendienst. Het gaat dus onder meer over bestellingen, leveringen, levertijden voorraden en klachtenafhandeling.

Alle trainingsbijeenkomsten vinden online plaats zodat je op kantoor of thuis kunt deelnemen: geen reistijd dus en volledig Corona-proof. In de sessies maak je kennis met medewerkers uit andere bedrijven. Door naar anderen te luisteren verbreed je je woordenschat.

Ook na de training word je op weg geholpen

Je leert hoe je digitale woordenboeken en apps gebruikt zodat je ook na de training altijd snel over de juiste online middelen beschikt.

Bovendien ontvang je van alle trainingsbijeenkomsten een samenvatting waarmee je een gestructureerd ‘dossier Duits’ kunt opbouwen. Ook handig als je het later nog eens wilt teruglezen.

brochure Succesvolle Sales
Brochure

Succesvolle Sales in het Duits! 

Een taal- en cultuurprogramma op maat voor accountmanagers en salesmedewerkers die hun Duitse klanten net zo professioneel willen helpen dan hun Nederlandse klanten.

Maak kennis met het volledige programma.
Download gratis

Concreet ziet de training er zo uit:

10 online wekelijkse bijeenkomsten zodat je tussendoor tijd hebt om te herhalen en te oefenen.

Aantal deelnemers is beperkt tot 6. Zo is de kwaliteit geborgd en is er ruimte voor individuele vragen.

Online leeromgeving. Voor oefeningen en het herhalen van de woordenschat maken we gebruik van een online leeromgeving zodat je alles in je eigen tijd en tempo kunt leren en herhalen.

Huiswerk/zelfstudie. Je krijgt telkens huiswerk waarop je persoonlijke feedback van de trainers krijgt. Daardoor wordt de leerstof geborgd en haal je alles uit de training. Je profiteert ten volle van de inhoud van de training en de deskundigheid van de trainer.

Samenvatting. Naast de feedback ontvang je ook transcripties van de trainingsbijeenkomsten, zodat je de lesstof later rustig na kunt lezen.

Wat de training je kan opleveren 

In de training Commercieel Duits voor de binnendienst
Maak je kennis met de commerciële zakelijke woordenschat zodat je je (telefoon)gesprekken met gemak kunt voeren.
Vergroot je je woordenschat zodat je flexibeler kunt spreken, snel de juiste woorden beschikbaar hebt en je gesprekken vloeiend worden.
Ontdek je dat je door je Duits te ‘automatiseren’ je niet meer zo lang over de juiste woorden na hoeft te denken maar je kunt focussen op het gesprek.
Leer je correcte e-mails te schrijven met tekstbouwstenen én de juiste grammatica.
Krijg je feedback van de trainer op eventuele fouten zodat je zeker weet dat het klopt wat je zegt en je professioneler overkomt.
Verbeter je zelfs je Duitse smalltalk zodat je ook informele gesprekken makkelijker voert.

Resultaten van de training Duits voor de binnendienst

Je handelt gesprekken met Duitse klanten snel en zelfverzekerd af.
Je bevestigt op correcte wijze bestellingen. 
Je geeft voorraad en levertijd moeiteloos door of vraagt er proactief naar.
Je beantwoordt soepel vragen naar prijzen en prijslijsten, en geeft gewijzigde levertijden door.
Je handelt probleemloos eventuele klachten af.
Je kunt bellers doorverbinden of doorgeven dat een collega in bespreking is.
Kortom: je doet je werk beter én met plezier
Ja, ik wil vrijblijvend kennismaken

Voor wie bestemd?

Deze taalcursus zakelijk Duits wordt afgestemd op de deelnemers en is dus geschikt voor alle commerciële binnendienst medewerkers van het bedrijf. Zowel beginners als gevorderden kunnen hun taalkennis opbouwen of uitbreiden en opfrissen. De training is ook geschikt als groepscursus met meerdere collega's van het bedrijf.

Zij gingen je voor

"De training was zeer leerzaam en specifiek afgestemd op mijn werkzaamheden. We hebben online gewerkt en dat ging prima, al heb ik geen ervaring met de andere manier van lesgeven. Alles was duidelijk te vinden en ook online was er een leuke interactie met elkaar."
Linda Brandsen, 
Commercieel binnendienst, Gaspack
"Ik vond het moeilijk om telefoongesprekken met de collega’s in Duitsland te voeren. Een bestelling plaatsen gaf bijvoorbeeld problemen. 
De training was erg leerzaam, wij hebben de gesprekken vaak geoefend. Ik voel me nu veel zekerder en ren niet meer weg als een Duitse collega belt maar pak dan gewoon de telefoon op. De training heeft mijn veel zelfvertrouwen gegeven.”
Adri van Enk, Commercieel binnendienst, Triflex
"De Taaltraining Zakelijk Duits is een zeer praktisch en toepasbare training.
De opbouw is zeer gestructureerd en duidelijk. Tijdens de bijeenkomsten worden “Redemittel” uitgewerkt die toegespitst zijn op de eigen dagelijkse praktijk en direct bruikbaar zijn."
Nicole Pas, Verkoop binnendienst,
Goossens wonen & slapen

Wil je overleggen of Commercieel Duits voor de Binnendienst aansluit bij jouw situatie?

                              Ruxshin Bischoff

Ik maak graag een afspraak met je.

Neem gerust contact op. Je kunt bellen of een mail sturen. 
We gaan na of deze online taalcursus daadwerkelijk aansluit bij je vraag. 
Bel direct: 020-4860481
Als je wilt, nemen wij contact op met jou.
Ja, ik wil overleggen
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op. Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Gratis e-book

Zo zorg je ervoor dat je in de agenda van je Duitse klant komt.
Je ontvangt als bonus regelmatig waardevolle tips en adviezen over zakelijk Duits leren.
Copyright 2022 | Powered by Customerscope 
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram