Je hebt op de middelbare school Duits geleerd. Die kennis is roestig geworden. Nu versta je wel wat je Duitse klant zegt. Maar je kunt hem geen antwoord geven omdat de juiste woorden niet bij je opkomen.
Het Duits dat jij vroeger hebt leren spreken en schrijven schiet tekort in de zakelijke contacten die je nu hebt. Die vergen een specifieke zakelijke woordenschat, met termen en uitdrukkingen uit jouw branche.
Zakelijke (vak)woordenschat die ervoor zorgt dat jij je flexibel en specifiek kunt uitdrukken. Het is dan wel belangrijk dat je de juiste woorden leert (je kunt immers geen woordenboek leren). De focus moet liggen op de gesprekken die je voert en mails die je schrijft. Voer je gesprekken over bestellingen, prijzen of voorraden?
Herhaling en oefening zodat je het gebruik van de Duitse taal automatiseert en er niet meer bij hoeft na te denken. En ook: gerichte feedback verwerken zodat je geen fouten meer kopieert van collega’s.
De praktijk van de werkvloer voor een duurzaam resultaat: het is belangrijk dat je dat wat je leert meteen in de praktijk gebruikt. Reageert je Duitse relatie er goed op? Wat ontbreekt er nog? Bijsturen en verbeteren van je kennis is nodig, anders blijft het bij louter theoretische kennis.
In de online taalcursus Duits voor medewerkers binnendienst leer je alles wat je nodig hebt voor een soepele communicatie met je Duitse klanten, zowel per mail en telefoon, als in live gesprekken.
Tijdens de training spreken we alleen Duits. Dus je wordt ondergedompeld in de taal en traint meteen je luistervaardigheid. We bespreken alleen zinnen en woorden die je écht nodig hebt.
We oefenen relevante commerciële zakelijke gesprekken voor verkopers, salesassistenten en medewerkers in de binnendienst. Het gaat dus onder meer over bestellingen, leveringen, levertijden voorraden en klachtenafhandeling.
Alle trainingsbijeenkomsten vinden online plaats zodat je op kantoor of thuis kunt deelnemen: geen reistijd dus en volledig Corona-proof. In de sessies maak je kennis met medewerkers uit andere bedrijven. Door naar anderen te luisteren verbreed je je woordenschat.
Je leert hoe je digitale woordenboeken en apps gebruikt zodat je ook na de training altijd snel over de juiste online middelen beschikt.
Bovendien ontvang je van alle trainingsbijeenkomsten een samenvatting waarmee je een gestructureerd ‘dossier Duits’ kunt opbouwen. Ook handig als je het later nog eens wilt teruglezen.
10 online wekelijkse bijeenkomsten zodat je tussendoor tijd hebt om te herhalen en te oefenen.
Aantal deelnemers is beperkt tot 6. Zo is de kwaliteit geborgd en is er ruimte voor individuele vragen.
Online leeromgeving. Voor oefeningen en het herhalen van de woordenschat maken we gebruik van een online leeromgeving zodat je alles in je eigen tijd en tempo kunt leren en herhalen.
Huiswerk/zelfstudie. Je krijgt telkens huiswerk waarop je persoonlijke feedback van de trainers krijgt. Daardoor wordt de leerstof geborgd en haal je alles uit de training. Je profiteert ten volle van de inhoud van de training en de deskundigheid van de trainer.
Samenvatting. Naast de feedback ontvang je ook transcripties van de trainingsbijeenkomsten, zodat je de lesstof later rustig na kunt lezen.
Deze taalcursus zakelijk Duits wordt afgestemd op de deelnemers en is dus geschikt voor alle commerciële binnendienst medewerkers van het bedrijf. Zowel beginners als gevorderden kunnen hun taalkennis opbouwen of uitbreiden en opfrissen. De training is ook geschikt als groepscursus met meerdere collega's van het bedrijf.
Meld je aan voor de leukste nieuwsbrief over zakelijk Duits leren en ontvang dit e-book met 10 taaltips die je meteen kunt gebruiken.