Contact

Zakelijk Duits 

"Ik wil goed Duits spreken met klanten!"

Je bent accountmanager of salesmedewerker en hebt veel contact met Duitse klanten. Je bent soms onzeker in je gesprekken omdat je nooit weet of wat je zegt wel juist is.

Zelfverzekerd zakelijke gesprekken voeren!

Beter Duits spreken zonder vermoeiende Duitse rijtjes.

Je bent accountmanager of salesmedewerker en hebt veel contact met Duitse klanten. In die Duitse gesprekken ben je echter vooral bezig met de taal en de zinsopbouw en of je wel de juiste woorden gebruikt dan met de vraag van de klant. De klant zelf staat op het 2e plan. Je weet nooit of het wel precies klopt wat je zegt.
Je spreekt regelmatig Duits. Maar je bent best vaak onzeker in zo’n gesprek omdat je nooit weet of wat je zegt wel juist is.

Je vindt je (vak)woordenschat te klein en vindt het jammer dat je daardoor soms zo stuntelend overkomt. In gesprekken kun je niet duidelijk maken dat je echt wel weet waar je het over hebt. Dat belemmert je enorm.

In gesprekken ben je meer bezig met de taal, de zinsopbouw en de juiste woorden dan met de vraag van de klant.

Je wilt dat de luisteraar je inhoudelijk kan volgen en niet door je taalgebruik wordt afgeleid. En zeker niet dat hij probeert te helpen door je woorden aan te vullen.

Op zich kun je Duits wel goed verstaan, maar terugpraten vind je soms moeilijk. De gesprekken gaan zo snel dat je niet op hetzelfde niveau kunt meepraten als je in het Nederlands gewend bent.

Gesprekken, presentaties, vergaderingen met directie of management van een Duits bedrijf zijn extra confronterend. Juist daar merk je dat je kennis van cultuur en taal tekortschiet. Het is dan moeilijk om te laten zien dat je je vak kent.

Je weet dat je Duitse klanten met ‘Sie’ aanspreekt. Maar of dat altijd zo is? Je vermoedt dat er meer cultuurverschillen tussen Nederland en Duitsland zijn. Maar omdat je die niet kent, kun je er ook geen rekening mee houden.

Cursisten van Das Büro laten zien dat het ook anders kan:



Je kunt je 100% focussen op de inhoud van je gesprek. Je hoeft niet na te denken over de juiste woorden en zinnen.

Je spreekt professioneel zonder lang naar woorden te hoeven zoeken.

Je bent er zeker van dat wat je zegt ook echt klopt.

Je drukt je zakelijk en deskundig uit. Naast vakwoorden beheers je ook de woordenschat voor Duitse smalltalk.

Je gaat dieper op gesprekken in en kunt je relaties écht warm onderhouden.

Je kent de taal zo goed dat je vragen van de Duitse klant goed kunt beantwoorden zonder ruis of stiltes in het gesprek.
Zelfverzekerd zakelijke gesprekken voeren.
Spreken met een uitgebreide (vak)woordenschat.
Vlot spreken en weten dat het klopt wat je zegt.
Kunnen focussen op de inhoud van het gesprek.
Je ook in het Duits als professional presenteren.
Met vertrouwen relaties onderhouden omdat je taal en cultuur kent.
Duits spreken op het niveau dat bij je functie past.

Neem gerust contact op

Ich freue mich auf Ihren Anruf!   020-48 60 481
Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Een training van Das Büro helpt je hierbij

Met een trainingsprogramma dat toegespitst is op jouw zakelijke gesprekken en e-mails. Waar je alleen die woorden, zinnen en formuleringen leert en bespreekt die je regelmatig nodig hebt.

Puur maatwerk dus. Geen standaardoplossing, want dan leer je niets behalve rijtjes grammatica. Das Büro leert je zakelijk Duits dat voor jou makkelijk is om te spreken en voor je klanten makkelijk is om te verstaan.
We bespreken de woordenschat die voor jou relevant is. We gaan in op jouw vakgebied, branche en functie zodat je ook in het Duits kunt laten zien dat je een professional bent.
We herhalen die woorden en zinnen net zo lang tot dat je ze kunt gebruiken zonder erover na te denken. Je kunt je dan focussen op de inhoud van het gesprek en flexibel antwoord geven op alle vragen. 
We bespreken de belangrijkste fouten én hoe je die kunt voorkomen. Zo maak je steeds minder fouten tijdens het spreken en schrijven. Je kunt er zeker van zijn dat het klopt wat je zegt.
We gaan in op culturele verschillen en kijken welke relevant zijn voor jouw werk. Je leert welke woorden, zinnen en formuleringen je beter (niet) kunt gebruiken om succesvolle gesprekken met je klanten te voeren.
Tijdens de training krijg je oefeningen en correcties, plus feedback op presentaties, gesprekken en e-mails. Na afloop van de training spreek je Duits op het niveau dat bij jouw functie en gesprekken past.
brochure Succesvolle Sales
Brochure

Succesvolle Sales in het Duits! 

Een taal- en cultuurprogramma op maat voor accountmanagers en salesmedewerkers die hun Duitse klanten net zo professioneel willen helpen dan hun Nederlandse klanten.

Maak kennis met het volledige programma.
Download gratis

Wil je eerst meer weten over de aanpak van Das Büro?

                                                                                              Ruxshin Bischoff

Ik maak graag een afspraak met je.

Neem gerust contact op. Je kunt bellen of een mail sturen. 
Ik bespreek graag wat ik voor jou kan doen. We kijken of het trainingsaanbod aansluit bij je vraag.
Bel direct: 020-4860481

Als je wilt, nemen wij contact op met jou.
Ja, ik wil overleggen
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op. Als het kan, reageer ik nog dezelfde dag. Maar doordat ik vaak met klanten aan het werk ben, duurt het soms een dag voor ik je terugbel.

Zij gingen je voor

"Ik kan nu met meer zelfvertrouwen een gesprek in het Duits aangaan."
Tony van Egmond, Accountmanager, 
Tuning Bloemenexport BV
"Ik heb mijn woordenschat enorm vergroot. Vooral omdat we met onze specifieke vaktermen hebben geoefend voel ik me nu veel zekerder en professioneler in mijn gesprekken en presentaties.”
Joey de Haan, Accountmanager, 
Salco Bedrijfsdeuren B.V.
"De training was geheel gericht op mijn functie. Dat had geen standaard Duitse training mij in deze korte tijd kunnen bieden."
Simone van der Veen, Key Accountmanager
ChaletsPlus

Gratis e-book

Zo zorg je ervoor dat je in de agenda van je Duitse klant komt.
Je ontvangt als bonus regelmatig waardevolle tips en adviezen over zakelijk Duits leren.
Copyright 2021 | Powered by Customerscope 
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram