Je bent gefocust op het gesprek en luistert daadwerkelijk naar de vraag van je klant.
Je wordt niet meer afgeleid doordat je moet nadenken over de juiste zinsopbouw. Het programma zorgt ervoor dat je aandacht naar de klant gaat en jij professioneel op zijn vraag kunt ingaan.
Je verstaat niet alleen wat er gezegd wordt maar je voert het gesprek actief.
Je herkent de gebruikte woorden. Bovendien leer je zelf spreken op basis van een grotere woordenschat, zodat je met gemak in het Duits praat en antwoorden geeft aan je klant.
Je voert je gesprekken zelfverzekerd.
Na het programma is je zakelijke (vak)woordenschat zo groot dat je snel over de juiste woorden beschikt. Daardoor kun je je gesprekken vlotter en meer ontspannen voeren. En op klachten en vragen over kwaliteit of technische toepassingen reageer je naar behoren.
Je kunt ook aan langere gesprekken deelnemen die diep op een onderwerp ingaan.
Bij het contact met leidinggevenden en directeuren van het Duitse bedrijf kom je goed beslagen ten ijs. Je kunt zowel praten over de operationele bedrijfsvoering als over marktontwikkelingen, certificeringen en contracten.
Je positioneert jullie product of dienst op de juiste manier.
Je kent de juiste zinnen en woorden én je hebt voldoende kennis van de culturele verschillen in Duitsland. Daardoor kun je jullie bedrijf goed presenteren.